Що робити в Будапешті? Пам'ятки, місця, короткий гід

Декілька місяців тому у мене з'явилася ідея відвідати Будапешт. Я дочекалася початку грудня, аби потрапити на різдвяні ярмарки і вирушила у столицю Угорщини. В цьому пості я зібрала мої враження, поради та корисний список пам'яток Будапешта, які обов'язково треба відвідати.


Я провела в Будапешті два повних дні + один вечір. Мені з головою вистачило цього часу аби дослідити місто і відвідати всі заплановані пам'ятки. Сучасний Будапешт - це місто, об'єднане в єдине з трьох інших міст: Буда, Пешт і Обуда. Більша частина визначних пам'яток знаходиться в Пешті. 

Найвідоміша будівля всього міста, та й напевно всієї країни, це Будівля Парламенту Угорщини. Я, як прихильниця всього естетичного, залишилася у захваті від парламенту. Моя порада, не спішіть, а просто сідайте на лаву біля парламенту та роздивіться всі деталі будівлі.


Базиліка святого Іштвана варта уваги навіть атеїстів. В неділю о 10-й годині в храмі проводиться служба. Якщо є  можливість, відвідайте базиліку саме в цей час. Потрапивши всередину я відчувала себе так, начебто підглядаю за таємним обрядом. Крім того, можна піднятися на оглядовий майданчик на самій Базиліці. Коштує це задоволення 1000 угорських форинтів (трохи менше ніж 100 грн). На площі біля Базиліки взимку ставлять ялинку, відкривають каток та різдвяну ярмарку.

Від базиліки до центрального ринку найлегше дістатися вулицею Ваци. Це пішохідна торговельна вулиця з безліччю кафе-ресторанів, магазинів і сувенірних магазинчиків. Мій хостел знаходився якраз біля центрального ринку, тож вулицею Ваци я проходила декілька разів в день аби дістатися центру міста.

Щодо самого ринку - як на мене, це місце занадто розрекламоване туристичними агентами. Але поки власними очима не побачиш - годі й балакати. До речі, це просто ідеальне місце аби спробувати національну кухню угорців: лангош та гуляш! Мені дуже хотілося аби центральний ринок в Дніпрі виглядав саме так. 

З іншого кінця-краю вулиця Ваци закінчується площею Верешмарті. Взимку тут працює ще одна ярмарка. І, чесно кажучи, ярмарка на площі Верешмарті мені сподобалась більше, ніж біля базиліки. Вся площа сповнена ароматом глінтвейну та смаколиків, пройти повз ну просто неможливо. 

Вид на Будапешт з Рибацького Бастіону

Ланцюговий міст Сечені
- ще одна з найвідоміших пам'яток Будапешту. Раджу перейти його пішки, це зовсім не страшно. На іншому березі в Буді, вас зустрінуть Замок Буда, Рибацький Бастіон та церква Святого Матьяша. Ці місця ну дуже попсові серед туристів, але йти туди варто хоча б через дивовижний вид! Зліва від фунікулера є прекрасна, а головне, безкоштовна дорога на гору, якщо ви хочете зберегти декілька сотень гривень і час, бо черги на фунікулер довжелезні.

Всі вищеперераховані місця я встигла обійти за один день. На другий я пішла гуляти Пештом. Проспект Андраші називають угорськими Єлісейськими Полями. Звичайно, моя допитливість взяла над раціональністю верх і я вирішила дійти до Замку Вайдахуньяд пішки проспектом Андраші. Очі про це рішення не пожалкували, бо було очам де порадіти! До речі, прямо під проспектом прокладена найстаріша гілка метро в Європі (звичайно, найстаріша після Лондонського метро, але в Будапешті люблять казати "найстаріша гілка метро в континентальній Європі). Проспект закінчується міським садом, де розташований вищезгаданий замок, музей агрокультури, а також купальні Сечені. 

Замок Вайдахуняд

Куди б я не поїхала, велике місто чи мале, я завжди виділяю хоча би половину дня аби просто погуляти вуличками без маршруту та цілей. В Будапешті я вирішила дослідити єврейський квартал. Якщо маєте можливість загляніть у музей терору та найбільшу синагогу в Європі. В тому ж кварталі раджу знайти місце аби поїсти. Я снідала у Vintage Garden, місце яке славиться своїми декораціями. До речі, туристів в цьому місці майже не було, ідеально аби послухати угорську мову, яка для мене, після румунської, здавалася чимось дивним та особливим. Також у єврейському кварталі знаходяться відомі руїн паби. Ці паби, розташовані в напівзруйнованих будівлях, стали справжньою візитівкою міста.
Проспект Андраші
На набережній Дунаю знаходиться відомий меморіал Взуття на березі Дунаю, встановлений на згадку про жертви Голокосту. Посеред взуття нерідко лежать квіти та запалені лампадки. 

Якщо ви вирушаєте в Будапешт в теплу пору року, обов'язково прогуляйтесь теплоходом по Дунаю. У грудні для цього, на превеликий жаль, було занадто холодно. Ще один пам'ятник, на котрий я випадково наштовхнулася прогулюючись набережною - скульптура художника Рошковича. Не те, щоб я знала багато про цього митця, але в той момент на набережній згадала, що точно такий пам'ятник встановлений в Ужгороді. 
Палац Шандора
За всю подорож я витратила близько 70€, з них 25€ на хостел, +40€ на потяг. 

В підсумку, про Будапешт в мене склалися гарні враження, навіть не зважаючи на натовп російськомовних туристів (цього я точно не очікувала). Місто по справжньому зачаровує своєю атмосферою, закохує у свої вулички і надихає. 

Замок Вайдахуняд, музей агрокультури
Вид з Базиліки святого Іштвана
Вулички Єврейського кварталу
Церква Святого Матьяша
Будівля парламенту
Церква святого Матьяша
Замок Вайдазуньяд
Vintage garden
Синагога
Замок Буда
Вулички єврйського кварталу
Центральний ринок
Етнографічний музей
Проспект Андраші
Вид на Будапешт з Рибацького Бастіону

Проспект Андраші

Я зробила чек-лист з усіма вищезгаданими пам'ятками Будапешту, а також ідеями чим зайнятися у місті. Завантажити можна тут у pdf форматі, а тут у png.

Ще більше історій та вражень - у мене в інстаграмі

stasbb

No comments:

Post a Comment

Instagram